fbpx

לייעוץ מהיר:

איך חיים את הטראומה ומה אפשר לעשות כדי להרגיש יותר טוב?

DSC03201

הימים המאתגרים והקשים האלו מעבירים את כולם סוג של טראומה – הטראומה היא גם אישית וגם ארצית. כמו בכל טראומה נוצר בתוכנו בור לא מוסבר שגורם לנו להיות- בשוק, בהלם וחוסר אונים.

יש מאיתנו שחווים זאת בפעם הראשונה אבל עם זאת, העוצמה והגודל משפיעים על כולנו, גם כאלו שלא מתורגלים בכך.

להיות מודעים לרגש ולקיחת שליטה

בכל המצב הזה, גם אם אנחנו חווים אותו לבד או עם ילדים קטנים וגם ביחד עם המדינה כולה. חשוב ביותר להיות מודעים ולהבין, מה אנחנו מרגישים? ואיך הוא משפיע עלינו? על ההתנהלות היומית ועל הסביבה הקרובה.

מודעות עצמית והבנת העולם הרגשי, מאפשרים לנו להסתכל על הסיטואציה להיות מודעים לה ולקחת שליטה על ההתנהגות שהיא תוצאה של המערכת הרגשית. כלומר אנחנו חושבים ואז מרגישים, כל מחשבה והרהור מובילים ויוצרים רגש.

כרגע האומה כולה בטראומה, והיא נחווית אצל כל אחד ואחת בצורה ואופן שונה. אך ברור שזה מאוד קשה ומאתגר.

אז מה אפשר לעשות עם טראומה?

איך נוכל להקל במעט ולקחת שליטה על הרגשות שלנו כמה דברים שיכולים לעזור:

1-כל ביטוי באשר הוא, הוא נורמלי – כל אחד מתמודד עם הקושי בדרך שונה – במוחצנות, בסגירות, עצבנות, בכי לא נשלט, הכל מקובל ואין דרך טובה יותר מאחרת.

2- קבלה וחמלה – לקבל את ההרגשה להבין שהמצב שונה מכל מצב שאנחנו מכירים, להסתכל על עצמנו בחמלה רבה וקבלה ולתת לעצמי את הלגיטימציה להרגיש כך.

3-לדאוג לעצמנו ולרווחה הנפשית שלנו – כדי שנוכל לדאוג לילדנו ולכל מי שזקוק לנו – חשוב להטעין את הסוללה הפנימית שלנו על ידי פעולות חשובות שעושות לנו טוב – שינה מספיקה, אוכל מאוזן, ספורט, לא לשכוח תחביבים וכל מה שמעלה לנו את המצב רוח ונותן פיסות קטנות של שמחה.

4-להוציא החוצה את הרגשות ולא להשאיר פנימה – לבקש עזרה ממישהו קרוב לשוחח איתו, ולדבר, לבכות, כל מה שיוצא החוצה ומנקה את הפנים.

5-תכננו את היום שלכם ושל המשפחה הקרובה – חשבו על הדברים "שצריך" ועל מה שעושה לכם טוב על מנוחה ועל תזוזה – נסו להכניס ליום שלכם את הפעולות השונות ושמרו על סדר יום הגיוני. אל תעמיסו במטלות אך מצד שני אל תמעיטו בהן כי הן נותנות גבולות ותחושת מסוגלות וסיפוק.

 

6-הקפידו לתרגל ראייה חיובית, עכשיו יותר מתמיד מאתגר להסתכל על מה שיש ועל הדברים הקטנים והטובים. תהיו ערים לכך הקשיבו לקול הפנימי ועל המיקוד שלכם. אם צריך שנו אותו גם לחיובי ולא רק לשלילי – תרגול שפה חיובית והוקרת תודה והעבירו זאת גם לקרובים שלכם.

7-בדקו את זמן המסך שלכם ושל הבית. מצד אחד זה נכון לצרוך חדשות אבל במידה. בדקו למה אתם חשופים, מה נכנס לכם לתודעה והיו רגישים לכך ושמרו על עצמכם. החדשות והתקשורת מאוד מציפים ולכן היו ערים לכך.

8-היו מודעים לנשימה שלכם. תופתעו לגלות שלעיתים בחוסר מודעות אנו לא נושמים מספיק. הקשיבו לנשימה ומידי פעם תתרגלו נשימה פנימה והחוצה.

9-שימו מוזיקה קצבית רקדו והביאו את השמחה לחיים, הזמינו את הילדים תשטתו זה תמיד טוב למצב רוח ועושה פלאים לאווירה

 

לסיכום:

הבאתי חלק מפעולות מגוונות שניתן לעשות על מנת מעט לאוור את הרגשות את הפחד וההצפה. כשאנחנו לוקחים אחריות על הרגש שלנו אנחנו מצליחים מעט לווסת אותו ולאפשר לרגשות נוספים להיות וכך אפשר גם לתפקד ולהרגיש קצת יותר טוב. חשוב לי בתור מטפלת ריגישית  להדגיש- המטרה היא לא לשנות את הרגש, כל רגש הוא לגיטימי, חשוב רק לווסת אותו שנצליח מעט לתפקד….

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד כתבות בנושא

התקף חרדה – מה עושים עם זה?

31/12/2023

למה בעצם לנשום עמוק?

24/12/2023

איך טיפול באמנות עוזר לצאת ממשבר?

29/11/2023

אני כאן בשבילכם,
צרו איתי קשר

השאירו פרטים, ואחזור אליכם בהקדם