טיפול בחרדות cbt

תוכן עניינים

תוכן עניינים

חרדה היא רגש טבעי ותגובה נורמלית למצבים מסוימים, רבים מאיתנו חווים חרדה בעוצמות שונות בחיי היום יום, אך כשהחרדה נחווית בעוצמה גבוה ואינה מווסתת היא מפריעה לתפקוד היומיומי.
לחרדה צורות שונות כמו: פחד כללי, פחד מטיסות, פחד חברתי ,פוביות למינהם וכו. החרדה יכולה להשפיעה על ילדים ומבוגרים. הפרעות חרדה נפוצות מאוד .טיפול בחרדות יכול לעזור לאנשים להפחית את הסימפטומים שלהם ולשפר את איכות חייהם.

חרדה – שיטות טיפול

כיום יש שיטות מגוונות לטיפול בחרדה: טיפול דינמי ,טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) וטיפול בעזרת תרופות.

טיפול בחרדה בעזרת טיפול קוגניטיבי התנהגותי -CBT

אחת השיטות היעילות והנפוצות לטיפול בחרדה הוא טיפול CBT, זהו טיפול המתמקד בשינוי דפוסי חשיבה בהבנת הסיבות לחרדה וקבלת כלים לוויסות החרדה ולשינוי ההתנהגות. 

תהליך הטיפול בחרדה בעזרת הטיפול הקוגנטיבי התנהגותי (CBT)

טיפול CBT בחרדות כולל בדרך כלל 10-15 מפגשים. במהלך הטיפול, המטפל והמטופל עובדים יחד כדי לזהות את דפוסי החשיבה וההתנהגות השליליים שמובילים לחרדה. לאחר הבנת הדפוסים השליליים, והבנת דפוסי החשיבה והשינוי שלהם, המטפל נותן כלים לשינוי וויסות ההתנהגות וכן כלים וטכניקות להרגעה עצמית. חשיפה הדרגתית למצבים או אובייקטים שמעוררים בו חרדה, שינוי וזיהוי מחשבות המעוררות חרדה ושינוי התנהגות וויסות החרדה על ידי טכניקות הרגעה.

יתרונות של טיפול CBT

זהו טיפול יעיל וממוקד קצר טווח ,שמשפר את איכות החיים. את הכלים והטכניקות ניתן ליישם גם לאחר סיום התהליך והם יכולים לתת מענה גם בקשיים רגשיים אחרים.

חסרונות של טיפול CBT

טיפול זה דורש השקעה ומאמץ, יש תרגילים שחשוב לתרגל אותם בבית, הטיפול אינו מתאים לכל אחד. העבודה ממוקדת ולא נותנת מענה לשאר הקשיים.

לסיכום

טיפול CBT הוא טיפול יעיל מאוד להפרעות חרדה. הטיפול מתמקד בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות שליליים והוא יכול לעזור לאנשים להפחית את הסימפטומים ואת עוצמת החרדה.

אני ממליצה מאוד, ללמוד על כל סוגי הטיפול הקיימים ולהחליט מה מתאים לכם, לאחר מיכן לחפש מטפל רגשי מקצועי ,חשוב לשוחח עם המטפל, להתעניין ולהבין את שיטת הטיפול לשאול את השאלות ואז להחליט.

לתכנים נוספים ניתן להיכנס למגוון הפלטפורמות >> לינק

לימור רחמים

תרפיסטית באומנות

מטפלת קוגנטיבית התנהגותית-CBT

וויסות רגשי, חרדות, דימוי ובטחון עצמי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email