טיפול בכעסים אמנות

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כעס הוא רגש טבעי וחשוב, אך כאשר הוא אינו מווסת בצורה בריאה, הוא עלול ליצור בעיות רגשיות וחברתיות. טיפול בכעסים הוא תהליך של למידה פנימית עמוקה הבנת הסיבות, ביטוי ושליטה בכעס בצורה יעילה.

טיפול בכעסים בעזרת טיפול באמנות

טיפול באמנות היא אחת משיטות בפסיכותרפיה לטיפול בכעסים.
בטיפול באמנויות יש מספר שיטות : אומנות חזותית, מוזיקה, דרמה, ריקוד, כתיבה ועוד. בכל שיטת טיפול יש את הכלים לוויסות רגשי וויסות כעסים.
האומנות על כל צורותיה מאפשרת לבטא את הכעס בצורה בטוחה ומווסתת. להסתכל פנימה למקומות עמוקים ולהבין את מקורות הכעס, על ידי נושאים ודפוסים שחוזרים על עצמם. בנוסף האומנות עוזרת לפתח מיומנויות לוויסות כעסים ומאפשרת עבודה מדיטטיבית, ועוזרת בהפגת מתח כתוצאה מכעס.

כיצד מתבצעת הטיפול באמנות בוויסות כעסים 

בטיפול באמנות חזותית ניתן להשתמש בחומרים שונים שעוזרים מאוד לווסת את הכעס כמו ציור ביטוי רגשות חזקים על ידי שימוש בצבעים, צורות וטכניקות עם הצבע. פיסול: חומרים כמו חימר, עץ או מתכת, שימוש בהם יכול לבטא כעס ולווסת אותו, שימוש בהרכבה ופירוק, גזירה והדבקה ועוד.
דרמה: עוד דרך לבטא רגשות דרך משחק. אנשים יכולים לשחק דמויות המבטאות כעס או ליצור דיאלוג עם הכעס ואף לראות את הכעס בעיניים אחרות.
מוזיקה: מוזיקה עוזרת לבטא רגשות דרך צלילים. כתיבת שירים, לנגן בכלי נגינה או לכתוב מוזיקה אלקטרונית המבטאת את הכעס שלהם.
כתיבה- עבודה על הכעס בעזרת כתיבת סיפורים ושירים

מתי כדאי ללכת לטיפול באמנות

טיפול באמנות יכול לעזור לאנשים מכל הגילאים המתמודדים עם כעסים, טראומות, חרדה או כל רגש שמציף ולא מווסת. הרגשות הלא מווסתים יוצרים התנהגויות ומחשבות שהאדם רוצה לשנות ולכן כדאי ללכת לטיפול כשמרגישים לא טוב מבחינה רגשית , או שיש רצון אמיתי לשינוי התנהגות ורגש.

יתרונות של טיפול באמנות לוויסות כעסים

טיפול באמנות מאפשר דרך נוספת מלבד השפה הדבורה לביטוי רגשות, כולל כעס,זהו רגש שלעיתים קיים קושי לבטא אותו במילים בצורה מווסתת. באמצעות האומנות ביטוי הרגש יותר קל ופחות מאיים, ומאפשר להתמודד יותר בקלות עם רגשות לא נוחים.בעזרת האומנות הדימוי העצמי מתחזק ויש פחות שיפוטיות וקבלה עצמית.

חסרונות של טיפול באמנות לוויסת כעסים

עלות הטיפול, משתנה בהתאם למטפל ולנסיון שלו, הטיפול אורך כמה פגישות ויש צורך להיערך מבחינה כלכלית.
בנוסף טיפול באמנות לא מתאים לכולם. אנשים מסוימים מעדיפים טיפול מילולי, כי לא מרגישים בנח עם אומנות.
טיפול באמנות יכול להיות מאתגר עבור אנשים מסוימים. יצירת אמנות יכולה להיות דרך לבטא רגשות חזקים, ואנשים עשויים להרגיש לא בנוח עם זה.

לסיכום:

כעס כמו כל הרגשות, הוא רגש לגיטימי וחשוב. ביטוי כעס בצורה לא מווסתת יכול לגרום לקשיים רגשיים וחברתיים ולכן מאוד חשוב לטפל בכך בעזרת איש מקצוע מוסמך.
אחת השיטות לוויסות הכעס הוא טיפול באמנויות. זוהי שיטה אחת משיטות השונות בפסיכותרפיה.
האומנות מאפשרת להבין את הסיבות לכעס, לקבל כלים לביטוי ולויסות הרגש.

אם אתם שוקלים טיפול באמנות, חשוב לדבר עם מטפל מוסמך כדי להבין אם זה הטיפול הנכון עבורכם.

כמה טיפים ממני לבחירת מטפל באמנות:

  • מטפל מוסמך: חשוב למצוא מטפל רגשי מוסמך. מטפל מוסמך יהיה בעל הכשרה וניסיון בעבודה עם אנשים המתמודדים עם כעסים.
  • הקשיבו לאינטואיציה שלכם: זכרו שחשוב לעבוד עם מטפל שאתם מרגישים בנוח איתו. אם אתם לא מרגישים בנוח עם מטפל מסוים, אל תפחדו לחפש מטפל אחר.
  • היו מוכנים לעבודה: טיפול באמנות יכול להיות עבודה קשה, אך זה יכול להיות גם תהליך מתגמל מאוד. היו מוכנים להתחייב לתהליך ולהשקיע את הזמן והמאמץ הדרושים כדי להשיג תוצאות.

לתכנים נוספים ניתן להיכנס למגוון הפלטפורמות >> לינק

לימור רחמים

תרפיסטית באומנות

מטפלת CBT- טיפול קוגנטיבי התנהגותי
וויסות רגשי, חרדות, דימוי ובטחון עצמי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email