לפעמים התחושה בבית משתנה.
הכול נהיה מתוח יותר. מילד עליז וסקרן, הילד הופך רגיש, עצבני, קשה להרגעה.
כל דבר קטן גורר סערה.
שוב הוא לא נרדם לבד, שוב בכי בפרידה, שוב התפרצות של כעס שפורצת בלי אזהרה.
כך הגיע נועם בן השש למרכז שלנו : מרחב הלב לטיפול רגשי.
המעבר לכיתה א' היה כמו רעידת אדמה עבורו.
הכול השתנה: המסגרת, הציפיות, החוקים, הקצב.
נועם הרגיש מוצף.
בלי מילים לתאר את המוצפות והוא פשוט התפרץ כל הזמן.
בבית היה רב, דוחף, מציק. בבית הספר התקשה להיכנס לכיתה, הגיב באימפולסיביות.
הוא לא ידע להסביר, אבל ההתנהגות שלו שידרה מצוקה.
כשהקשבנו מעבר להתנהגות,היה ברור: נועם לא "אלים".
נועם הוא ילד רגיש, עמוק, שמתקשה לווסת את עצמו.

התחלנו ביסוד של כל תהליך רגשי יצירת קשר.
המטפלת קיבלה את נועם כמו שהוא. בלי שיפוט. בלי תיוגים.
היא יצרה מרחב שבו הרגיש שמחכים לו, שרואים אותו, שהוא בטוח.
הקשר התבסס דרך משחק, ציור, פליימוביל, ודמיון , כל מה שנועם אהב.
הוא התחיל לבטא את העולם הפנימי שלו בדרכים שהיו לו טבעיות.
המשחקים והיצירה הפכו לשפה חדשה, בה יכל לספר מה קורה בפנים, גם בלי מילים.
לאט לאט, נועם למד לתת שם לרגשות.
כעס, בלבול, פחד, קנאה, געגוע – כולם קיבלו מקום.
נועם הבין: מותר להרגיש.
אבל יש דרך לדבר את הרגש – לא להילחם או לצעוק אותו.
בשלב הבא נועם קיבל כלים לוויסות רגשי:
התהליך היה כל כך חשוב והתחילו לראות את השינוי.
במקביל לתהליך של נועם, הייתה עבודה גם עם ההורים – כדי שכולם ידברו בשפה משותפת, יזהו סימנים מוקדמים, וידעו איך להגיב נכון ובעקביות.היום נועם כבר מצליח לעצור לפני שהוא מתפרץ.
הוא מזהה מתי קשה לו, יודע לבקש, מרגיש שיש לו כלים.
כשהילד מגיב בעוצמה, זו לא בעיה שצריך "לפתור".
זו הזמנה להבין אותו לעומק.
לטיפול רגשי יש כוח עצום – לא רק להרגיע את השטח, אלא ליצור יסודות רגשיים שילוו את הילד לאורך שנים.
כמו שההורים של נועם אמרו בסוף התהליך:
"הבאנו את נועם לתהליך – הוא וגם אנחנו קיבלנו כלים לחיים."
למידע נוסף וסיוע מומלץ לקבל ליווי של מטפלת רגשית מומחית מתחומי הטיפול שיכולה לתת מענה לשורש העניין.